REGLAMENT ESPORTIU
3è CAMPIONAT DE RAL·LI SLOT 1/24
DE MANRESA
1- Organització.
Aquest campionat està organitzat per l'escuderia LLUM-LLAMP, que te el seu local social al carrer Bilbao nº 13-13 bis-bx. de Manresa, on es portaran a terme les diferents proves.
2 - Campionat.
Estarà format per deu (10) ral·lis, dels quals es tindrà en
compte els nou (9) millors resultats per establir les diferents
classificacions.
Tenen oberta la participació els cotxes dels grups WRC, A,
N-GT, C1 i C2
S’establiran les classificacions per grups, WRC, A, N-GT, C1 i
C2 i COPES de GRUP WRC: Infantils i Dames.
3 - Desenvolupament dels Ral·li's.
- Seran dividits en tres
grups: Asfalt, Neu i Terra.
- Constaran de tres etapes senceres sense classificatories ni final, i es portaran a terme en dues
tandes: dissabte vespre o diumenge matí.
- Es
podrà participar en dues de les cinc categories al mateix temps però només
podrà puntuar en una sola per al campionat i que s’haurà de definir des d’un
principi.
- Per que una
categoria sigui viable, hauran de haver-hi participat com a mínim cinc pilots
en un mínim de set curses durant tot l’any.
4 - Inscripcions.
Per poder participar a qualsevol de les curses s'haurà de fer
Els drets de inscripció s'estableixen en 8 € que seran
abonades en el moment d'entrar el cotxe al parc tancat sempre que s’hagi fet la
corresponent PRE-INSCRIPCIÓ OBLIGATORIA.
Tota inscripció efectuada el mateix dia de cursa i sense la
corresponent PRE-INSCRIPCIÓ OBLIGATORIA, els drets seran de 10 €
5 - Carnet de Ruta.
En el moment de començar el ral·li cada pilot rebrà el seu
carnet de ruta que estarà format per una targeta personalitzada i el
corresponent full de ruta. La tarja serà l’eina per poder desenvolupar el
ral·li i s’haurà de introduir al targeter instal·lat a cada tram. Sense la
introducció d’aquesta a cada tram i seguint l’ordre corresponent, el
participant no podrà iniciar la seva etapa, ja que el tram no es posarà en
funcionament. Un cop acabat cada tram, el pilot serà responsable
d’anotar-se el temps realitzat al full de ruta així com al full habilitat a
cada tram. Aquestes dades serviran per poder aclarir possibles
irregularitats en el manipulament de la targeta. Si
aquestes dades no surten reflectides a la targeta ni al full de ruta,
s’aplicarà el temps màxim del tram en qüestió.
Tanmateix, l’ús incorrecte de la targeta i el seu
funcionament, com pot ser extracció abans de temps o mala col·locació, pot
derivar a diferents penalitzacions, aplicant fins i tot el temps màxim de
tram.
6 - Ordre de sortida.
La primera cursa i en la primera etapa, l’ordre serà per grups
i el corresponent scratx aconseguit en el campionat
anterior. Les etapes consecutives, serà segons l’ordre d’scratx
que resultant de la pròpia carrera.
Les següents curses, s’aplicarà l’scratx
corresponent al campionat vigent i de la mateixa manera també se sortirà per
grups en la primera etapa. Les etapes consecutives, serà segons l’ordre d’scratx que resultant de la pròpia carrera.
7 - Dorsals.
Tots els participants rebran un distintiu adhesiu que es
col·locarà en lloc visible del seu vehicle i s'haurà de conservar durant tot el
ral·li.
8 - Parc Tancat.
Abans del començament de cada etapa i desprès del final d'aquesta,
el cotxe de cada participant haurà de romandre al parc tancat per a la seva
verificació i a l’espera del torn de sortida de carrera sota la responsabilitat
de l’organització, i on no podrà ser tocat ni manipulat per ningú inclòs el seu
pilot sense el permís dels responsables d’aquest parc tancat.
Cada pilot tindrà uns temps abans de començar cada etapa per
poder posar a punt el seu cotxe.
QUEDA TOTALMENT PROHIBIDA L’ENTRADA AL PARC TANCAT A QUALSEVOL PERSONA NO AUTORITZADA I ALIENA A L’ORGANITZACIÓ.
9 - Control horari.
Quant l’organització ho cregui oportú, hi haurà un temps per
recórrer tots els trams, anotant un temps de sortida i un temps previst
d’entrada al full de ruta de cada pilot. Un cop acabada l’etapa el participant
haurà de dur el cotxe al parc tancat i se li anotarà l'hora d'arribada. Si
aquesta fos posterior a l'hora d'arribada prevista, serà penalitzat amb 10
segons per cada minut de retard.
Si un pilot arriba al tram i es troba amb pilots precedents
haurà de demanar bonificació al controlador de trams que haurà de ser d’un (1)
minut per cada pilot que hi hagi fent cua, i servirà per ampliar l’hora
prevista d’entrada al parc tancat.
10 - Temps màxim.
Cada tram tindrà un temps màxim per a ser realitzat i que
s'indicarà en un lloc visible. Si un pilot el superés, aquest quedarà anotat en
la targeta del pilot.
11 – Controladors i Cronometradors.
A cada ral·li hi haurà un controlador de trams, persona que
serà totalment responsable d’aquests i que podrà prendre les decisions oportunes
pel desenvolupament del ral·li com de les bonificacions o penalitzacions que es cregui convenients
Si la cursa ho requereix, al finalitzar cada etapa, els pilots
hauran de fer de cronometradors a la taula que se’ls hi assigni, sent
substituïts pels participants que el precedeixin darrera seu.
Cada participant haurà de fer de cronometrador tantes vegades
com etapes consti el ral·li.
El incompliment d’aquesta norma, pot significar l’exclusió de
la carrera del participant.
12 - Verificacions.
L'organització verificarà els cotxes al inici de cada ral·li i
podrà tornar-ho a fer en qualsevol moment del ral·li per tal de comprovar que
compleixin el reglament tècnic,
Si es detectessin anomalies, s’aplicarien les penalitzacions
corresponents.
13 - Sortides de Pista.
Si un cotxe surt de la pista s’ha de col·locar en el lloc de
l’incident si es col·loques en una posició més avançada, el pilot podrà ser
penalitzat amb 10 segons per tros de pista avançat, sempre que no tingui lògica
la seva nova col·locació.
Durant la disputa d'un tram cronometrat el cotxe haurà de
conservar en tot moment la carrosseria enganxada al xassís i recorre'l pels
seus propis mitjans. Si aquest se surt abans de creuar la línia de meta, haurà
d’acabar circulant pel carril, no serà valida l’arribada llençant el cotxe ni
passar la mà per sota de la cèl·lula, podent-se penalitzar amb l’Exclusió del
Ral·li
L’observació del incompliment d'aquestes normes serà
penalitzada amb el temps màxim del tram en qüestió.
14 – Sortida i Control Stop.
En cada tram hi haurà una senyal indicatiu on determinarà la
posició màxima enrederida que es podrà col·locar el cotxe per provar la corrent
del tram fins el punt per prendre la sortida. Queda totalment prohibit circular
pel tram de pista anterior a la senyal abans de donar inici al tram cronometrat
i o efectuar sortida llançada.
El incompliment d’aquesta norma, significarà la penalització
de
15 – Connexions i Comandaments.
Cada pista estarà equipada amb un connector “Stop & Go” tipus “Bananes” perquè cada corredor pugui utilitzar el
seu propi comandament. Aquest podrà ser de qualsevol marca comercialitzada,
tanmateix es permet la utilització elements electrònics externs al comandament.
Si hi ha mal funcionament de la pista, serà considerat com avaria de pista, en aquest cas, el tram es repetiria íntegrament sempre que quedi demostrat aquest mal funcionament. Pel contrari qualsevol errada en el comandament del participant, serà considerada com una avaria del cotxe, i en aquest cas no es podrà repetir el tram, anotant el temps que correspongui.
16 - Reclamacions.
Les reclamacions dirigides contra cotxes, pilots o
organitzadors s’hauran de formular per escrit i aniran acompanyades d'una
fiança de 50 €., que en cas que la reclamació prosperi seran retornades. En cas
contrari, quedaran a disposició de l’organització i del reclamat al 50%
Tot participant que sigui objecte de reclamació, tindrà el
dret a saber la identitat del reclamant.
El temps per presentar reclamacions finalitzarà 10 minuts
desprès de finalitzar el ral·li.
17 – Penalitzacions.
Les penalitzacions seran en forma de temps afegit al carnet de
ruta, exceptuant els casos que impliquin una exclusió directa. Les
penalitzacions poden ser administratives o tècniques i son enumerades al final
del present reglament.
18 – Grups.
Dins d’aquest 10è campionat de Ral·li Slot de Manresa, puntuen
els següents Grups.
WRC-A-N.GT – C1 i
C2
COPES GRUP WRC:
-
Infantils – Nascuts a partir de l’1 de gener
de 1994
- Dames –
- Per que aquest trofeu sigui viable, hauran de prendre part un mínim de tres Escuderies amb un mínim de tres (3) pilots assidus i que participin en un mínim de set (7) de les deu (10) curses possibles.
-
Per
aquest trofeu, es tindrà en compte tots els punts obtinguts en la classificació
general del campionat per pilots d’una mateixa escuderia.
-
Per
aquest trofeu no es descomptarà cap resultat de les curses.
-
El
pilots, en començar la temporada, hauran de confirmar l’escuderia a qui
representen, podran participar i puntuar tot l’any per aquesta, però si per
algun motiu canvia d’escuderia, podrà participar i lluitar per ella, però no
podrà puntuar per aquesta.
-
Per
altre banda, qualsevol pilot que no hagi format part d’una escuderia i vulgui
integrar-se a una, podran fer-ho sense cap problema, sempre que estigui
demostrada la no participació en cap mes altre dins d’aquest campionat.
-
Les
escuderies d’àmbit competitiu i que no tinguin entitat pròpia, hauran d’estar
formades per un mínim de tres (3) pilots i formalitzades des de el primer
moment en que vulguin prendre part en aquest trofeu.
19 - Puntuacions.
Grups
Puntuaran els vint primers classificats de cada grup i de la
següent manera:
CLASSIFICAT PUNTS CLASSIFICAT PUNTS
1
40
11
18
2
37
12
16
3
34
13
14
4
32
14
12
5
30
15
10
6
28
16
8
7
26
17
6
8
24
18
4
9
22
19
2
10
20
20
1
Escuderies
Puntuaran els 2 primers pilots classificats de cada grup
20 - Puntuabilitat.
El cotxe que no acabi la cursa, sigui per avaria o
abandonament, no obtindrà puntuació per a la classificació general.
Per a la classificació final del campionat, es tindran en
compte els 9 millors resultats dels 10 possibles.
21 - Empats.
En cas d'empat al final d'un ral·li, es tindrà en compte el
temps del primer tram de la primera etapa; si persistís l'empat el del segon, i
així successivament.
En cas d'empat al final del campionat es tindrà en compte
totes les puntuacions possibles. Si persistís l'empat es desfarà segons el
resultat del primer ral·li del campionat.
22 - Premis.
Al final de Campionat es lliuraran el següents premis:
-
Copa
als 7 primers classificats del grup WRC
-
Copa
als 5 primers classificats dels grups A – N.GT – C1 i C2.
-
Copa
als 3 primers classificats de les Copes Dames i Infantils
-
Copa
a les 3 primeres Escuderies classificades.
-
Regal
addicional als 3 primers classificats de cada grup i copa.
-
Placa
record dels Pòdiums obtinguts per cada pilot durant el campionat.
Per poder obtenir els premis de final de campionat, s’ha
d’haver pres part en un mínim de set curses dins el mateix grup o copa.
23 - Acceptació del Reglament.
El fet d’inscriure’s a una cursa organitzada per l'escuderia
Llum-Llamp, sigui de campionat o no, suposa el coneixement i la plena
acceptació del present reglament.
L'Organització no es farà responsable en cap moment de la
possible pèrdua o subtracció de qualsevol objecte personal o material dels
participants.
L'Organització es reserva el Dret a fer qualsevol canvi o
modificació del present reglament previ avís amb un temps prudent per a la
informació i coneixement dels participants.
L'Organització es reserva el Dret d’acceptar o rebutjar
qualsevol inscripció sense necessitat de donar cap explicació.
L’Organització es reserva el Dret d’admissió al local.